dinsdag 25 februari 2014

On the Mend







 


 

I am completely in Spring Break-Flow... It is so nice not to stress or worry about getting out of the house on time.
Ik zit heerlijk in de voorjaarsvakantie-flow.... Het is zo fijn om niet te hoeven haasten.

We are trying to slow down, but also trying to get some things done. I am moving towards the end of my grading work and almost all of the Autumn leaves in the front yard are gone (and then I found this sleepy ladybug).
We zijn hier in langzaam aan modus, maar ik probeer ook wel wat dingen die normaal niet lukken nu wel gedaan te krijgen. Ik nader gelukkig het einde van mijn nakijkwerk en het opruimen van de herfstblaadjes in de voortuin is ook bijna gedaan (en toen vond ik het slapende lieveheersbeestje).

Rover had a swollen lower jaw during the weekend, but the swelling subsided fortunately. He was not himself and was constantly drooling and looking very sad. I grounded him, and he had to stay inside for the whole weekend! Today he was allowed to play outside again and he was very happy to do so.
Rover had dit weekend een gezwollen onderkaak, maar gelukkig ging de zwelling weg. Hij was helemaal zichzelf niet en lag al kwijlend zielig op de vensterbank of de bank. Hij moest ook nog eens potverdrie binnen blijven van mij. Vandaag was de zwelling helemaal weg en blij stuiteerde hij weer in de tuin rond.
 
Hubby has been working his pants of the last few months and he really needs to get some rest during the weekend. However having kids 24/7 is not the most relaxing thing in the world. I tried to keep them occupied a bit but I noticed that grading + active kids is not a very good combination and they were really acting on my nerves on Saturday fighting and yelling and wrestling on the couch. I took them outside to unwind and it was the Right Thing for that moment. It was hard to let go of the feeling "I really really really need to grade!!" but I did. It felt good. So on Sunday the kids and I hopped onto my bike and we went to the petting zoo. Yay me.
De Grote Vent heeft het de afgelopen maanden echt te druk op zijn werk en heeft echt zijn tijd nodig om te relaxen.. Kinderen en rust (als in rust) gaan niet samen helaas. Ik heb mijn best gedaan om de kids een beetje bezig te houden, maar de combinatie van willen nakijken en actieve koters is niet een goede. Ze waren aan het stuiteren, gillen, ruziemaken en aan het stoeien. Hop naar buiten dus. Ondanks dat ik mijn nakijkwerk af wilde hebben. Het kostte wat moeite om dat los te laten maar het was de Juiste Beslissing om even het huis uit te gaan. Op zondag was het ook zulk mooi weer, dus sprong ik met ze op de fiets en gingen we naar de kinderboerderij!

I am amazed at my green kitchen friends! They are either flowering or they are getting new branches! Really happy about that! I am the person with the least plant friendly genes in the family I think, so it is quite an accomplishment that they are thriving!
In de keuken groeien mijn lieve plantjes als kool! Ze hebben bloempjes (zijn dat bloempjes? iig voortplantingsorganen!) en zowaar een compleet nieuwe tak. Ik sta bekend als een persoon die plantjes of verzuipt of dood laat gaan, maar kennelijk kan ik nog wel iets leren over planten. Ik ben heel blij met hoe ze het doen!

I am still working on my hexagon blanket at the moment. I am really liking the way it comes together. But, unfortunately, this means that my CAL blanket is lying, a bit ignored, in its basket. I promise you, my dear colourful blanket, you will grow in the upcoming week!
Ik ben nog steeds heel druk bezig met mijn eigen hexagon deken. Ik vond het eerst nogal saai, maar nu vind ik het steeds leuker worden. Maar dat betekent wel dat mijn CAL deken al meer dan een week onaangeroerd in zijn mandje ligt.... Ik beloof je, lieve kleurrijke deken, dat ik je deze week oppak!

xXx

2 opmerkingen:

  1. Ik moest erg lachen om de foto van je kat met zijn tong over zijn neus. Alsof hij vast geplakt zit!! :)
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dat was echt mazzel met de foto maken :) precies op het juiste moment!

      Verwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx