donderdag 20 augustus 2015

Getting Ready for the New School Year (DIY Planner)









Jaja, nog maar een paar nachtjes en dan mogen we weer!
De bovenste helft van Nederland is alweer begonnen met school, maar maandag is het Midden aan de beurt.
 
Net als vorig jaar maakte ik dit jaar mijn eigen agenda. Ik ging alleen een stapje verder. Hoe fijn een A4 agenda ook was, ik wilde toch een maatje kleiner, naar A5 want dat is makkelijker meenemen.
 
Ik twijfelde enorm tussen een Filofax en een Midori. Maar een Filofax is makkelijker te krijgen in A5 dan het leuke Japanse systeem dat meer op de Amerikaanse maten van "half letter" is afgestemd. Na veel Marktplaats zoektochten en een enorme hoeveelheid pins op Pinterest (ik heb een speciaal bord gemaakt voor allerlei printables!) kocht ik tweedehands een Filofax! 
 
Ik bouwde mijn eigen (ongedateerde) agenda met behulp van de site Philofaxy en printte gisteren een een selectie van mijn opgeslagen printables uit (op Pinterest gevonden).
 
Vorig jaar starte ik ook met bullet journalling (to do lijstjes met bepaalde tekentjes zodat je kunt aangeven of het wel of niet af is, belangrijk is etc) en dat deed ik in een notitieboekje. Nu gaat alles in de Filofax!
 
Nieuw voor mij is nu het "colour coding" systeem. Op mijn maandoverzichten geef ik nu met een kleur aan wat wat is. Een kleur voor alles wat met mijn mentoraat te maken heeft of thuis. Ik denk dat dit me gaat helpen om nog een tandje georganiseerder te worden!
Alle tabbladen maakte ik met gekleurd papier uit de Flow for paper lovers en lamineerde ik op school.
 
Het plan is om een lekker kleurige agenda te krijgen!
Het weekoverzicht en de week zelf maakte ik met behulp van 2 dagen per pagina van Philofaxy en Word.
Het maandoverzicht haald ik van internet maar ik weet even niet meer waar!
 
Klaar voor het nieuwe jaar!
Wat gebruik jij als agenda? Heb je nog tips om goed te plannen voor jezelf of voor docenten?
 
~~~~~~~
 
It is almost time to get up and go to school again. Time has flown by!
 
Just like last year I wanted to make my own planner. I loved my planner from last year, I could flop it open and see everything in glance. I had so much space to scribble notes!
 
The only downside was the size of the planner, so I wanted to downsize to an A5.
 
I pondered and pinned lots of planner options on Pinterest (special board for lots of printables!) and narrowed my options to either a Filofax or a Midori.
 
The easiest would be a Filofax so I started searching for a secondhand A5 Filofax on the Dutch Craigslist. And I found it!
 
Then, from all the pins I pinned, I picked and chose the printables I really needed and made an undated planner for the whole week with help of Philofaxy.
 
It is done and I love the result.
 
Everything is in here.
 
My bullet journals (which I started last year in a loose note book), all of my blog things, school planners etc.
 
New to me is the whole colour coding system, so I will try it (I think it is a keeper already) on my monthly pages. One colour for my dean tasks, for school tasks and home etc. I love it! It looks so organized.
 
You can find all the printables I have used on my pinterest board. I made my own tabs with colourful paper from "Flow for paper lovers" and laminated them.
 
I'm ready!
How about you? What kind of planner/organizer are you using? Any helpful tips specific for teachers?

Week: with help of Philofaxy I (2 days on one page) I made a week planner in Word
Monthly calendar is a printable but I can't seem to find it!
 
 
XXX
Barbara

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel vrolijk en overzichtelijk uit! Ik hou er wel van om goed te plannen. Zelf heb ik een succes mini agenda. Lekker klein, met een mooie leren omslag. Nog niet digitaal dus. En veel todolijstjes op allerlei plekken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu koop ik gewoon een jaar agenda rond november. Maar vroeger, toen de kinderen nog naar school gingen had ik ook een schoolagenda want dan kon ik het hele schooljaar de dingen bij houden met een gewone jaar agenda ging dat niet echt. Ik heb van aanvul systeem tot leuke schoolagenda's gehad. Dit lijkt mij ook heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx