woensdag 14 oktober 2015

Last summer colours









En toen moesten we opeens een winterjas aan!

Wat is het opeens een omslag. Ik zag het wel aan de tuin, maar ik was eigenlijk nog blij met die zonnestraaltjes vorige week en het dragen van mijn zomerjas.

Maar tsja, het moest er een keer van komen, de herfst is nu echt begonnen.

De tuin geeft zijn laatste vruchten, en zo raar, opeens begint de patisson vruchten te geven. De hele zomer alleen maar mannelijke bloemen en nu echt kleine patissonnetjes.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat de tijd vinden om te haken de afgelopen weken heel erg lastig was. Ik ben superveel met school bezig geweest. Ik ben namelijk in mijn bovenbouwklassen met het Interactive Notebook begonnen. Mijn leerlingen maakten wel aantekeningen enzo, maar ik wilde vooral de bovenbouw wat meer structuur geven voor aantekeningen, wat ze moeten leren en een stimulus dat ze hun huiswerk maken. Probeer de gemiddelde 6vwo-er aan huiswerk te krijgen, ik kan op mijn kop gaan staan maar werken ho maar!

In Amerika wordt er al veel mee gewerkt, dus ik pinde er vrolijk op los gedurende de zomervakantie en hakte de knoop door drie weken geleden. Mijn leerlingen moeten nog wennen maar ik heb wel in mijn hoofd wat ik met ze wil bereiken. Nu zij nog!

Zijn er juffen/meesters tussen mijn lezers? Zijn ze geinteresseerd in een blogpost over lesgeven met interactive notebooks? Ik ga het sowieso nog testen, maar ik wil over een maandje gaan terugkijken hoe het gaat.

En zoals je ziet kan ik ook een hoop creativiteit kwijt in dit notebook. Ik ben helemaal los gegaan op de voor- en achterkant!

Maar nu eerst: haken!

Fijne woensdag!

xx
Barbara

~~~~~~

Suddenly it became cold! 

Last week there was lots of sunshine and I was pretty confident I could wear my summer jacket for another week, but nope!

It is getting cold.

I did notice autumn coming in the garden. Lots of plants are starting to perish, and I see a few plants desperately creating their last fruits.
For example, my patisson plants started to produce female flowers all of a sudden. During summer it would only have male flowers but something "clicked" and now we have a few tiny patissons (it is a kind of zucchini).

I have to be honest in saying I found it hard to find time to crochet the last few weeks. I  was away, hubby was away and now we are gearing up to the last days before autumn break. I hope to pick up my hook today, on my day off!

I have been superbusy with starting interactive notebooking with my students. I will write a detailed post in a month or so when I am comfortable with the teaching method, but I wanted to use something to give my students more control of their notetaking, their concept grasping and their homework. I think this is the perfect tool. Believe me, it is hard to get a 12th grader to start working!

And as you can see I can put A LOT of creativity into this new school project so it has been sucking up lots of time.

Are there fellow teachers along my readers? Whould you care to read a blog post on my findings with interactive notebooks?

But for now: coffee and crochet!

Have a great Wednesday!

xx
Barbara



~ Follow me on Twitter / Facebook / Pinterest / Instagram for more inspiration! ~

2 opmerkingen:

  1. Hoi Barbara, Succes met het notebook project, ik kan je er niet mee helpen. Wij noemen de passionnetjes passiebloemen hier in het zuidwesten. Leuk dat iemand het weer een totaal andere naam geeft. Wij hebben zelden passievruchten er in gehad. Bij ons hangt er nog een beetje druiven maar die mogen de spreeuwen en merels opeten . De 60 potten druiven jam zijn meer dan genoeg voor ons. Veel haakplezier.

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx