vrijdag 29 juli 2016

Let's Talk about Crochet!


Zo af en toe bewandel ik andere creabea paadjes en tekenen is er de laatste twee maanden bijgekomen. Ik ben soms nog een beetje bang voor een witte pagina en om alleen een pen te gebruiken maar het wordt makkelijker! Maar natuurlijk wil ik iets nieuws met iets ouds combineren en hoop ik wat haken te mengen met tekenen :)

In de categorie Haakweetjes hoop ik dat jullie je meest briljante haaktips delen! Die van mij? Ik zorg dat elk project als ik er niet aan werk in zijn eigen projecttasje zit zodat er niks door de war gaat. Ik zorg dat de garenwikkel er bij zit en als het lukt (qua vrije haaknaalden) ook een naald.

Wat is volgens jou DE tip?

Fijn weekend!

~~~~~~~

Every now and then I try other creative outlets, and the last two months it has been drawing! I was afraid of the blank page and using a pen only, but that has gotten better :)
I was thinking about mixing up crochet and drawing a bit so I created the category Crochet Tidbits.
Every hooker has heard the most brilliant tip in the world from someone somewhere. A tip that makes you go "ha! Why didn't I think of that!"

My sanity tip is keeping all of my WIP projects in seperate bags. I tend to keep the ball band in it as well and if I can spare one, the hook I need. It keeps them all sorted (and sometimes too long in hibernation haha).

What's your biggest crochet tip?


Have a great weekend!


Xxx
Barbara

4 opmerkingen:

  1. Ik teken ook graag, moet er dringend nog eens mee beginnen. Je tekst is geslaagd hoor!
    Mijn haaktip(s)? "Bezint eer ge begint!" Daarmee bedoel ik: kijk op voorhand na hoeveel garen je hebt van de benodigde kleuren (want je hebt er altijd te kort), lees het patroon goed door zodat je het snapt en als je start met een beginketting van lossen; haak deze dan niet te strak.
    Fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt haha! En ja, die ketting tip is een goede. Ik pak dan een haaknaald groter.

      Verwijderen
  2. I like to keep a piece of Waxed paper (the kind you use for baking) in my project bag.
    I rub the waxed side on the hook if the yarn is 'sticky'. I find it especially useful for Lace crochet, with all those yarn-overs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Never heard of that, but I will keep this is mind! Does this happen with a particular kind of yarn?

      Verwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx