vrijdag 24 maart 2017

Hallo Oude Vriend Viking! // Hello Old Friend Viking

Easy Street, Bonnie Hunter Mystery Quilt 2012
Source: Fabadashery



Eigenlijk was ik op zoek naar ritsen voor een ander projectje. Ik kreeg de geest gisteren. Ik wilde eigenlijk wat opbergzakjes naaien maar ik kon geen ritsen vinden voor mijn snelle projectje! Verdorie. Kennelijk dus of te goed verstopt of ik heb ze allemaal gebruikt! Maar in mijn zoektocht kwam ik wel een patchwork project tegen van maar liefst...... meer dan 2 jaar geleden... Ik had nog even tijd voordat ik de kinderen moest ophalen van school en schoof dus achter mijn bijna vergeten Viking en naaide wat halve vliegende ganzen (worden ze zo in NL genoemd? het zijn flying geese). Wat was dat lekker, hersenloos lapjes over elkaar leggen en er onderdoor halen.

Ik ben namelijk wat grieperig geweest en ik had bewust school even opzij gezet de afgelopen twee dagen en dit was even perfect! Ik heb de Viking laten staan want ooit moet hij toch af, de Easy Street Quilt van Bonnie van Quiltville. Al 3 patronen van haar liggen op de bank, een 4e ligt alleen als top klaar om afgemaakt te worden en Easy Street zou de 5e worden. Ik heb genoeg stof liggen dus ik denk dat ik daar de komende tijd ook lekker aan ga werken.

De quilts van Bonnie zijn echt een aanrader, ze heeft veel gratis patronen en ze zijn heerlijk kleurig a la ratjetoe.

Houden jullie ook van wat afwisseling met het haken? Wat doe je dan? Vertel me!


~~~~~~~

I was actually searching for zippers for a quick small sewing project but I couldn't find them. And then I found my abandoned Easy Street Quilt mystery... from 2 years ago.... So I got out my Viking, and in the time I had left before I had to pick up the children I actually sewed 40 single wings to flying geese. You need to know that I stopped at clue 2 of this mystery quilt because I couldn't wrap my head around it but they flew underneath my needle. I am going to sit and sew a bit here and there! 

This was the perfect project right now for my and my emotions since I had been sick with the flu on Monday and Tuesday and I didn't want to pay attention to school work. It was bliss. Just putting two pieces of fabric together and put them underneath a needle. So easy and soothing! Let's see how far I will come with this top.

The Easy Street Quilt is designed by Bonnie Hunter from Quiltville. She has a lot of free patterns and her tutorials are awesome. If you like seing please go check out her colourful quilts!

Any one else into sewing? Or do you have a number 2 hobby next to crochet? Tell me!


xXxXx

Barbara


Follow me

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx